Märtha

hästar, foto & vardag

Ridpasset på kovo och bellis

Publicerad 2015-10-11 12:02:00 i ridlektioner,

Hej! Nu tänkte jag skriva ett inlägg om min ridlektion igår då jag red kovo och sedan bellis.
 
Jag kom dit vid typ 9 och kollade på listan där det stog att jag skulle ha kovo så jag gjorde bara i ordning honom och han hade stora kissfläckar på rumpan som jag var tvungen att ryktstena (?) bort haha. Men ja jag gjorde i ordning han och sedan vid 10 när min lektion började så gick jag in i ridhuset och aa började rida haha. Nu till hur det gick!
 
Vi började med att skritta ut en sväng sedan när vi kom in i ridhuset red vi självständigt i båda varven och det gick jätte bra, känndes som att det var mitt bästa pass på kovo hittills. Jag gjorde lite övergångar, skänkelvikningar, red lite olika ridvägar oså. Sedan kom vi på volten och galopperade och det gick jättebra och hans galopp är jätte skön att sitta i om man är avslappnad för då sitter man stilla i sadeln. Men om man spänner sig så typ studsar man haha.  Men det gick oxå jättebra så jag tycker faktiskt att det var mitt bästa pass på kovo hitills och jag blev väldigt nöjd! 
 
 
 
Sedan satte vi av och bytte hästar med varandra och då fick jag bellis en sista gång på dressyren eftersom jag är lite lång. 
 
Det gick oxå jättebra! Hon var väldigt fin i traven och i galoppen men skritten var sådär. Jag hade verkligen saknat att rida dressyr på henne och jag blev glad eftersom att det gick så bra. Men eftersom att hästarna redan var framridna oså så började vi trava nästan direkt och det gick jättebra! Vi travade bara lite på volten och sedan fattade vi galopp och det gick också jättebra. Hon verkade tycka det var kul för när vi skulle bryta av så ville bellis fortsätta galoppera haha men det fick hon inte haha. Sedan travade vi och skrittade av dom på fyrkantspåret! Sedan ställde vi upp och satte av och jag ville verkligen inte det jag ville bara fortsätta rida!! 
 Efter passet var bellis jätte svettig så jag svampade av med lite varmt vatten under sadelgjorden och lite framme på bringan. 

 
 foto : elise 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela